ben bugün övgü ile sövgüyü kafiyeleyecek kadar altmışlı yıllardayım, rastgele bir makam seçecek kadar meyhane plağıyım, döne döne döndürüyorum kelimeleri: sonunda mutlu olacağız, değil mi?

ben diye başladığım her cümlenin kibirli dudak büzüşlere bahane olduğunun bilincinde, kürsüdeyim, kendim diyerek havalanıyorum göklere, aşağı doğru sesleniyorum: hakkımı teslim edeceksiniz, değil mi?

aynı yerden kaç kere ameliyat olur bir hasta, ona hasta denir mi hala, müzmin ameliyat masası uykucusu, ayıldığı görülmemiş, ayıldığımda öleceğim sanki: doktor, iyileşeceğim, değil mi?

hep prensin eyerindeydi gözler, prens gelmeseydi eğer, çok uyduruk bir hayata devam edecekmişim meğer, kafiyeler, kafiyeler, buranın kelimesi değil ama, saplıyor raptiyeyi rahibeler: İsa’yı bekliyorsunuz, değil mi?

rahibeler, inanın ki sizleri alıp giderdim buradan, tutunursanız eteğime, eteğim çok uzundur ve inanın merdivenlerle çıkılabilir dağlara. rahibeler, gelin söyleyin: Allah’a inanıyoruz, değil mi?

fakat ben daha kendim gibileri kurtarmamışken, kendimin neye benzediğini bilemezken nereden çıktı siyahlı kadınları korumalar, kollamalar?  haa, hatırladım, cami avlusunda, cemaatin kucağında ağlıyordum: Ezan okundu, değil mi?

kuşların bakışı objektif değildir, minareye çıktım ve gördüm, biliyorum. bakın yine kendimi beğeniyorum, tüm dinlerin mensuplarına tüm dillerde “gelin” diyorum, gelmeyen gavurdur diyorum: Pek davete benzemedi, değil mi?

foto: Ania

not: iyiyim iyi.

d e ğ i l” üzerine bir yorum

  1. n olursan gel aysun ama geldikten sonra n olursan ol değil
    hem benim eteğim daha uzun eni de geniş gel beraber bir etekle mesut olalım
    oturduğumuz yerde balerina dönmedolap olalım ;)

Bir Cevap Yazın

