do; bir külah dondurma /re; masmavi bir dere

mi; denizde bir gemi / fa; gemide bir tayfa

romentik

notaları bir kalpazandan öğrendim, bu yüzden ahenk yok dilimde. bana yeşil do’lardan bir yayla türküsü yazmıştı mesela, söyleyip durmuştuk sabah akşam, sözleri polisin eline geçse yanmıştık! neyseki tedbirli davrandık, gitara saksı süsü verdik, içine de kılıççiçeği diktik, salonumuzun balkonunda duruyor. (salonumuz?)

ben kalpazandan yalan söylemeyi de öğrendim, gece tarifesinde sıfırlanıyormuş ya diller, hep geceleri yalan söylüyormuş ya katiller, ben aslında seni değil kendimi öldürüyorum diyerek basıyorlarmış ya tetiğe, biz de onunla, başımızı uzatıp bir kurşunun gölgesine, yok yok, yetişmez hiçbir kurşun ya da nükleer füze gölümüze, erişebilse, uzatır mıydık onunla şakaklarımızı yanyana, yok, böyle filmlerde gülerim ben, yok, hiç olur muydu böyle şeyler bizim hikayemizde. ( hikayemiz?)

ben kalpazandan – bu ad için bağışlasın beni, sonra belki sevgilim derim, şimdi çok biberli dilim, çok, diyemem-  sevmez gibi görünmeyi de öğrendim, çok güzel öğrendim, öyle ki, nefret ettiğimi zannediyor, halbuki aynı kayıktayız, gölün dibindeki ölülerimizi anıyoruz, aynı duaları okuyoruz, aynı kıyıya yanaşacağız, iskelemiz aynı. ( iskelemiz?)

günlerden: biz olmaya ramak kala

ismini gizlemek istemeyen bir izleyici

şüphe tohumları ektim arazimize/ arazimiz?” üzerine 4 yorum

  1. kalp ve zan

    akılları sahtekarlıklara mı çalışıyordu onların?
    acımasız mıyım?

  2. “Oraya gitmek istiyorum, oraya
    Artık güvenim var koluma, kendime
    Önümde uzanan açık deniz

    Her şey pırıl pırıl, daha yeni…”

  3. Hasret/ N. Cumalı

    “Bir gün İzmir’e gidersem
    Bir faytona atlayacağım istasyondan
    Hep böyle filmlerde görecek değilim ya denizi
    Cıgaramı tellendirip
    – Çek diyeceğim arabacıya
    – Kordonboyu’na!

    Ellerimi denize sokacağım.
    Sizin evin ışıklarını arayacağım karşı kıyıda
    Çıkarıp boş kibrit kutusunu
    Kayık yapıp bırakacağım
    – Haydi kaptan, diyeceğim, uzaklaşsana!

    Sonra dönüp sakalı uzamış adama:
    – Ahbap, diyeceğim, halime şaşma.
    Ben artık hep buralardayım;
    Ben artık hiç gitmeyeceğim…”

    Necati Cumalı

Bir Cevap Yazın

