Tam ekran yakalama 20.06.2009 223221.bmp

 “…aşk dediğin maskaralık, her zaman öyleydi, her zaman öyle olacak. tek şey o yeryüzünde; gene de maskaralık. kuşlardan başkasına göre değil. insanoğlunun yaşarken bulaştığı bunca saçmalığa göre, bu hayata göre çok yüksek. dünyayı dolduran bu giysili, bu çalışkan, bu para kazanmak zorunda olan, bu havayla, suyla yaşayamayan yaratıklara göre değil aşk. konuşan hayvanlara göre değil…

…ben ağaçlarda ya da kırlarda yaşayan, bütün işi başka bir bülbülü, güvercini, kumruyu, bıldırcını, ardıç kuşunu sevmek, ona şarkılar söylemek olan bir bülbül, güvercin, kumru, bıldırcın, ardıç kuşu ya da işte öyle havalarda uçan tüylü bir hayvan değilim. amerikalıyım ben. eğlence eğlencedir ama insana yarayan, sağlığını geliştiren bir eğlence ile aşkın ayrılığını da bilirim, hani, aşk bana, benim gibilere göre değil. fazla güzel bir şey bizim için. uçamam, şarkı söyleyemem, üstelik mideme de pek düşkünümdür. hiç değilse günde bir kere, şöyle az kızarmış, kanlı kanlı bir biftek yemeliyim; oysa aşık olunca hiçbir şey koyamıyorum ağzıma…”

William Saroyan { Aşk Bana Göre Değil’den}

foto: atkashi

bana göre olan ne merak ediyorum” üzerine 7 yorum

  1. neyin size göre oldugunu bilemem ama
    aşk bize göre değil dediği gibi :)
    fazla güzel, fazla iyi, fazla gerçek, fazla hisli…
    şayet birinden kötü bir durum görmeyince kendimize gelemiyoruz
    bünyemize ağır geliyor bu kadar iyi olan ŞEY…

  2. AŞk bulaşıcı bir hastalık her vücudun bu mikroba tepkisi farklı kiminim bağışıklık sistemi çok kuvvetli,kiminin zayıf şimdilik iyi gidiyorum.Aslında bu bir oyun da denebilir.Kİmsenin beni yenmesine izin vermiyi düşünmüyorum.

  3. şimdi aysunum etoburluk ve otoburluk çok metaforik oldu ben buna istediğim kadar anlam yüklerim … etten kastın biftekse ozaman ot kısmı da ota da konar vs… mi oluyor yahut; et insan denen varlık oluyor da ot da börtü böcek tabiat ana yani kendimi doğaya vurdum fotoğraf da çekiyorum modunda mısın …bu yaza bunu çözmemiz lazım… felsefe yapmak için yaşlandık yaprak saralım: )

  4. yemeğin tadını almaktan vazgeçirmek dışında da meziyetleri var:Veledül aşk deller, mezarının toprağını beller.

Bir Cevap Yazın

