harmonica

makinistlikten emekli taka kaptanı mızıka çalıyor balık halinde, duyar duymaz üç beş kuruş koyuyorum kırtipilliğinin sol cebine. insan büyük konuşunca -nasıl da yaşayarak öğreniyorum bunu- büyük balıklar uğruyor denizlerine, ağlarını delesiye çırpınıyor, taka alabora, kaptan sersem, cankurtaran yok mu? nereden düştüm ben bu yosun tarlasına, dibe doğru inerken -hâlâ- kurşunlar sekiyor dizlerimden, dizlerim, hissediyorum çözülmüşlüklerini, dengede duramıyorum, çöküyorum. ilk düğmeye basanı bulmak lazım, ilk dümeni çevireni, eski makinistlere taka emanet edeni, beni denize düşüreni, büyük laf ettireni, o lafları lokma lokma yedireni bulmak lazım. kefeni giymeme ramak kala eteğime takılan incileri, mercanları, deniz kaplumbağalarını sürükleyerek beni yukarı çekeni de bulmak lazım, evet, oksijen tüpüyle içimdeki bütün büyük konuşmuşlukları çekip alanı da bulmalı ve  kefaletimi ödeyip serbest bırakmalı dilimi, aklımı…vesairelerimi.

not: taka kaptanı mı, kaptanlık brövesi elinden alındığından, ağzında mızıka, cebinde bozukluklar, artık sevmeyeceğimi çalıyor, ben kolumda serumla eşlik ediyorum ona: bu hayat geçmez böyle, pa pa pamm.

palamarı çözdün de ne oldu” üzerine 2 yorum

  1. Düştüğüm her kuyu da bir canavar tanıdım. Korktum lakin elini sıktım. =/Bu sözler bana ait değil. Aslında kafamda uçusanları yazmaya baslarsam…O vakit susamıyorum bir türlü ; konudan da konuya geçiyorum.Demekki daha pişememişim.Konuşmuyorum,Susuyorum o yüzden
    ceddimin sözüne itibar ediyorum

    İhtiyar amcanı dinler misin, oğlum, Nevruz?
    Ne büyük söyle, ne çok söyle; yiğit işde gerek.
    Lafı bol, karnı geniş soyları taklid etme;
    Sözü sağlam, özü sağlam, adam ol, ırkına çek.
    M.Akif Ersoy

Bir Yanıt Bırakın

