op7m 

senin okuduğun şaire düşman oluyorum, yazdığın şiire, tuttuğun takıma, gülümsediğin kıza; senin gülümsediğin kızın değdiği her taşa, kitaba, baktığı her kuşa düşman oluyorum. meğersem burası bir savaşalanıymış, meğersem bu göğsümdeki bir zırhmış, elimdeki kalkanmış, koskocaman mızrakmış, meğersem ata biniyormuşum, meğersem orası sizin kalenizmiş, ben de tek başıma sürüyormuşum atımı kalenin burçlarına burçlarına, meğersem benim ilkel silahlarım sizin bombalarınızın yanında çok güçsüz kalıyormuş, ben atımı koşturduğumla kalıyormuşum, meğersem yenik doğuyormuşum ikinizden yıllar önce ve kalenizin kapısı önünde, sizden yine çok çok önce ölüyormuşum.

*****

anlattığım bir masal değil, bir efsane hiç değil, sen varsın burada, bir şair var, mefta olmuş, “…şu kuytu kalabalıkta/şu yalnızlıkta/ivedi ve kirlisarı/ dişiliğini kullanıyordur kuşku/ lüks oteller gibi kuşku/ kuşku…”  dizelerinin sahibi, şimdi beni esir almış, demek ki ben ölmüşken de esir düşebiliyormuşum. ne desem üzerine alınıyorsun şimdilerde, ispirtizma cemiyetlerinde ruhumu çağırıyorsun, hem kütüklerden adımı sildiriyorsun, hem cansız nefesimin masandaki mumu kanatlandırdığını görmek istiyorsun, sen dokunamıyorsun artık bana o şair kadar, ki şairin ölü oluşundan başka tesellim yok, hem ben de ölü iken, ölüye ölü oluşundan gayrı teselli’molur diyorum ve sitemimi burada bitiriyorum.

ben şaire düşmanken” üzerine 8 yorum

  1. Sevgili Aysun,
    Bir dışa vurumculuk böyle güzel anlatılabilir.Şairlere düşman olamassın.Bir yerlede birileri en içten en yakıcı şiirlerini yazarlar birileri de onları o yakıcılıkta okurlar.
    Neden bu yakıcı satırları böyle sıraladınız hangi şair canınızı yaktı..
    Ölüm belki çok yakınımızda belki de çok uzakta aysuncuğum babanız tembihlemedime size kuzum şairlerden uzak durun diye…
    Bana tembihledi dinlemedim…

  2. ve doğuyormuşsunuz
    siz şair oluyormuşsunuz hem can alıyor
    (derken can alıcı anlamında azrail diil :) )
    hem canlar yakıyormuşsunuz şiirlerinizle
    kabullenmiyormuşsunuz bunu susuyormuşsunuz esirgiyormuşsunuz şiirlerinizi
    sadece akrostijler yazıyormuşsunuz adını şiir kabul etmiyor
    gecici heves diyormuşsunuz
    farkında değilmişsiniz ama konuyormuşsunuz suskun dillere dökülüyormuşsunuz oaradan yüreklere ;)

    (kelime tekrarı bilinerek ve istenerek yapılmıştır bilginize :))

  3. Sevgili Canan,

    şair okuyucuyu peşinden sürüklemez aslında, kendi dolanır durur milletin ayaklarına, ah bu şairler, sevmedim sevmeyeceğim hiçbirini =)

    dimple: =) o kadar da değil =) buna ne şiirsel bile denmez =) hocan kim senin bakayım, yanlış yönlendirmesin =Pp

  4. hocama laf yok , benim şiir anlayışımda bir sorun olabilir ama :P
    ben bir kaç şiire tanık oldum ve iyiki oldum dedim :)

  5. =) Ali Sami Yen Stadında dakikalar 89’u gösteriyor ve yan hakem uzatma dakikaları için 24 saati işaret ediyor =)

    ilk ve son tanıklığındır belki =) ilhamlar 1 gün içinde buhar olup uçabilir =)

  6. ama bellimi olur gidebileceği hızda gelebilme ihtimalide çok kuvvetlidir :)
    kendisiyle bir ara çok samimiydik nasıl gelip gittiğini iyibiliriz efendim ;)

Bir Cevap Yazın

