ya da her kurşun kendi kaderine gider

bloglarımızın beyefendi sanatçısı tarafından mimlendiğimin resmidir.  yakınımdaki kitabın 161. sahifesinin 5.cümlesini yazacakmışım, hatta yazmışım bile:

romain gary, koca tembel kitabının 161. sayfasının 5. cümlesinde der ki:

“… ben çiftlerin özgürlüğünden yanayım…”

fakat aysun da buna cevap olarak der ki:

“… özgürlük derken, karıştırmayalım sayın Gary, çift olma sınırları içindeki özgürlüklere varım, çift olmaya zarar verecek özgürlüklerden yana olmam beklenemez…”

mimin asıl sahibi düzeneği böyle kurmamıştı aslında, o demişti ki:

“… Sahi bir insan ömrünü neye vermeli? Ailesine, işine, çocuklarına, aşka, savaşa, öğrenmeye, sanata… Neye?  Bir ömür neye verildiğinde harcanıp gitmemiş olur? Ve hangisi uğruna harcanmış ömürlerin ardından pişman olmaz insan? …”

bloglarımızın hanımefendi sanatçısına da cevap vermek isterim tabii ki:

Roberta Sparrow ne demişti: Herkes yalnız ölür. e haliyle en iyi yatırım kendine yaptığındır. ömrünü yalnızca kendin için harca, harca ki iki cihanda mesut ol. ne kimseye muhtaç ol, ne kimse sana bağımlı yaşasın. sanat da geçici, okul da, iş de, çocuk da, aşk da. ömür adanacak bir zaman dilimi değildir, diyorum, sevgilerimi sunuyorum.

cevap sırası velespitılda ve yanlışcevapta.

kurşun adres belirtir” üzerine 3 yorum

  1. şöyle diyordu mar adentro’da ;

    -bir hayata mal olan özgürlük, özgürlük değildir.
    -özgürlüğe mal olan hayat da hayat değildir.

    evet böyle…

  2. Sevgili aysun,
    Bu senin ömünün sonuna kadar sorgulayacağın bir soru olacak.İlk aydığımda kırk yaşındaydım sen erken uyandın yavrucuğum.
    Önce şöyle başladım sorgulamaya kendimi iyi bir evlat olacaksın oldum,sonra iyi bir eş olacaksın oldum,iyi bir anne olacaksın oldum,iyi bir vatandaş olacaksın oldum ama fark ettim ki kimse iyi bir kul oldun mu demiyor hep başkalarına göre iyi relativ bana soran yok ve ne gerçekleştirmek istediğim hayallerimi ne ideallerimi soran yok hep başkalarına iyi olarak adanmış bir hayat var. Peki bu durumda Allah hesap sormaz mı ey kulum senin görevin bana kul olmaktı.Şimdi kadın hakkı eşitlik bunlar gerçekleşmiyecek içi boş sloganlar eşime sorsan ooo neler anlatır neler ama pratiğe gelince öyle değil.Sana en güzel örnek vermek istediğim işini asla bırakma eğer çalışıyorsan asla….
    En çok pişman olduğum işimi bırakmam oldu.Gerisi hikaye….
    Ömür bize verilen bir imtihan, zaten nefesler sayılı zamanı gelince elimizden alınacak ecel eşime sormuyacak hani izin istiyoruz ya…
    Bu konu benim bam telim.. Ve canım çok sıkkın bu konuda…
    Bu kadar olumsuzluk etrafımızı kuşatmışken sana soruyorum nasıl kendimize yatırım yapabiliriz ha birde çevre şartları var duyarlı olduğumuz dünya. Gelde işin içinden çık çünkü biz iman ederek inancımız gereği Allaha kul olmak için geldik bunu diyorum..
    Sevgiler bir gün karşılaşmak ümidiyle…

  3. fahimbeyciğim: aynen öyle =)

    Sevgili Canan, kendine yatırım yapmak iyi bir kul olmayla başlıyor aslında, sonrası geliyor, dua en güzel hayat koçudur aslında =) Allah da öyle büyük ki, öyle büyük yani =)

    pişman olmayız inşallah.
    ve o denilenler gibi, bir şansım olsaydı, daha iyi bir hayat yaşardım, diyenlerden olmayız inş.

Bir Cevap Yazın

