falli2

“… bir Kuzey dilinde yazıldığı için, ne olduğunu anlayamadı, inat etti ve yazı masasının sandalyesini açarak oturup çevirmeye çalıştı, bu sırada elbette  ‘edderkop’ ya da ‘tomt rum’ ya da ‘fodfaestre’ gibi sözcükler ona güçlük çıkardılar, alıntıyı çözdüğünü düşündüğünde gece yarısıydı:

~~gelecek olan nedir, yabancı zamanlar (fremtiden) ne getirecek? bilmiyorum, sezmiyorum. bir haçlı bahçe örümceği (edderkop?) belirli bir noktadan başlayıp hedefine doğru düştüğünde, önünde sürekli, ne denli çırpınsa da ayağını basamayacağı (fodfeaste?) boş bir uzam (tumt rum?) görür. benim durumum da böyle; önümde sürekli boş bir uzam (tom rum?), beni öne doğru götüren ise benim arkamda (bag) duran bir sonuçtur. bu yaşam ters (bagvent) ve bilmece gibi (raedsumt?), dayanılacak gibi değil~~…

f.dürrenmatt { gözlemcileri gözlemleyenin gözlemi’nden}

hayat raedsumt’muş, çözemiyorum” üzerine 2 yorum

Bir Cevap Yazın

