ba-056-large1

ben bir adam gördüm sandım, gölgesine şapka giydirilmiş. öyle değilmiş meğer, hepsi gözlerimdenmiş. ne bir şapkası, ne de bir başı varmış. hatta öyle ki: adam bile değilmiş, dalından baykuş havalanan sıska bir kızılağaçmış.

o adamı, yani o şapkalı karartıyı, yani o uyduruk hayali, yani aslında o  sıska kızılağacı ve dalından havalanan baykuşu tek ben görüyorum sandım. öyle değilmiş. başkaları da aynı adamı gördüğünü sanıyormuş ama farklı şekillerde, kimi başında tacı olan dev bir kertenkele, kimi kaldırımları yalayan kısa kuyruklu bir kedi gördüm diyormuş. 

 aslında başka bir hayali kişiden bahsedecekken yine gelip parmaklarıma yerleşen dikenli eldiven ona götürdü beni, ona. elin sürüngen hayali, çek gölgeni sayfamdan, sıska kızılağaçların dallarında sallansın hırkan, çek, git.

ben bir adam görüp de bir an için sevindim sandım. hepsi gözlerimdenmiş.

sanmalarıma sarmalanmalarım” üzerine 16 yorum

  1. aysun Allah seni yazdırsın…sen ağaç gör adam gör görme sen bulursun konuşturcak birşeyler ama daha çok konuştur artık zamanı gelmiş.. : ) sen konuş ben ağlayacam , sevicem seni…

  2. hiç değişmeyecek ellerin…

    “gel / her şeye rağmen müthiş fikirlerim var ikimize dair” diyordu bir şiir.
    daha fazla açıklama yapmaya lüzum görmüyorum p:

  3. ören bayan ( ya da ayşe nuriler, yani bu adı taşıyan bir e-posta adresin olduğuna göre) sen ve histerik arkadaşına göre bir yer değil burası.
    peşin peşin söyleyeyim de uğraşmayın boşuna.
    ciao

  4. “Silkelenmeyi bekleyen iri cüsseli insan kılığındaki dut ağaçları .. Ya da dut ağacı kılığındalar bunlar,bilmiyorum ..Bana bunlardan kimse bahsetmedi.”

    Bu satırlar geldi aklıma okuyunca bir de buna benzer bir yazıyı daha anımsattı. İtiraf etmeliyim ki; evet, çok hoşuma gitti.Sanki hani bir tartışmada en okkalı sözü söyleyip alaycı bir gülümseme ile kapıyı itina ile açıp gitmişim gibi hissettim kendimi. Hani şimdi cevap ver bakalım gibi birşey oldu aslında. Sevindim anlayacağınız. İnsan bazen duyduğuna da seviniyor böyle yazıları. Zevkle sesli bir şekilde de okumuştum arkadaşıma saatler önce. İşte dedim bu!

    Benim de bu aralar dilimde aslında şu söz var;bir yerde okumuştum. “Seni Yusuf sandım,yanıldım..” Yanılmak da güzel değil mi, hep olmayacaksa..

    “ben bir adam gördüm sandım, gölgesine şapka giydirilmiş. öyle değilmiş meğer, hepsi gözlerimdenmiş. ne bir şapkası, ne de bir başı varmış. hatta öyle ki: adam bile değilmiş, dalından baykuş havalanan sıska bir kızılağaçmış.”

    kızılağaç,dut belki de kiraz… Yani her neyse ne de!! Çınarlar da böyle mi acaba?

  5. =) teşekkür ediyorum.çok.

    bizim evin karşısındaki çınar ağacının dallarına kargalar konar, diyor, insan sevdiğine hep böyle yapar diye ekliyorum.

    sanmalardan bilmelere, emin olmalara geçmeyi istemiyoruz çoğu zaman. hayal iyidir, gece lambası iyidir, mum ışığı iyidir, diyoruz.

    bi de kiraz, çokça taktığım bir ağaçtır, belki çocukluktan kalma bir takıntı, tepesinde oynamışlıklarımdan =)

  6. şapka: ben bir gölge görüp de bir an için sevindim sandım. hepsi gözlerimdenmiş.

    sıska bir kızılağaç: ben bir baykuş görüp de bir an için sevindim sandım. değilmiş. hepsi gözlerimdenmiş.

    dev bir kertenkele: ben bir tac görüp de bir an için sevindim sandım. niye sandıysam. hepsi hepsi gözlerimdenmiş.

    kısa kuyruk: ben kaldırımlar gördüm, sonra bir de kedi görünce bir an için sevindim. ama hepsini sanmışım. gözlerimdenmiş.

    dallar: biz sallanan bi hırka mı gördük az önce, görüp de sevindik mi. sevinip de yanıldık mı. off hepsi gözlerimizden mi.

    dikenli eldiven : ben bi kız gördüm, o da beni görünce sevindi sandım. sevinmemiş. dikenlerimdenmiş.

    -sanmalarınıza itinayla sarmalanılır anonim şirketi-

  7. sanmak başta acı verici zamanla alay edici bi şekil alır (yanılmak yakıverir)..
    sanmak iyidir de herşeyi bilmek ve görmek güzel diildir (yanılmak zevkde verebilir) ..
    çok sevdigim satır arasına kendimi sıkıştırdıgım şahane yazılardan biri

    yazılarınızdaki karanlık noktaya ışıgı
    tutuyorum ve kendimi buluveriyorum
    bunu seviyorum :)

  8. ben bir ruby gördüğümü sandım =) meğer gerçekten rubymiş =) sevindim =)

    sanmanıza sebep olunur vakfı genel başkanı a.y.

    dimple =) teşekkür ediyorum canım =)

    joone: gölgelerden zaman dilenerek oyalanıyorum =) gözlerimse kapalı. eyvallah =)

  9. Sevgili Aysun Yollardagezer’
    Bu siteyi Pata-Gonya’da gezerken gördüm.Hadi bir tıklıyayım dedim meğer, ne şeker ne dili balmış öyle.Yanlız yollardagezer benim ünvanım diye düşünüyordum size kaptırmışım üzüldüm.
    İstanbulda yaşayıpta yoldagezmeyeni gördün mü?
    Müzikler harkaydı ellerine sağlık…
    Kiraz takıntım var iki meyveyi çok sevmiştim, zemheri ayında kiraz nerden çıktı sevgili aysun…
    Hem uzaktan bakınca şekiller insanı aldatabiliyor.Tıpkı davulun sesinin uzaktan hoş gelmesi gibi..
    Size kolaylıklar diliyorum.
    Bu siteyide hergün ziyaret edilecekler arasına aldım…
    saygılar…
    Benim içinde yollarda gezin e mi….

Bir Cevap Yazın

