ÖnSöZ

başıma ilk kez geldiğinden, evet R, heyecandan ( oysaki ben bırak hissetmeyi, heyecan demeyeli yıllar olmuş ) önsöz yazmayı unutmuşum. Sevgili Mecidiyeköyden Sevgili evime geldiğimde Sevgili Aykedisi‘nin başlattığı bir kampanyanın Sevgili Rehavet tarafından bana yönlendirildiğini nereden bilebilirdim ki. hatta bu mim hadisesini bilmediğimden, saniyesinde, mektuba cevap yazar gibi yazmışım, hemencecik, sıcak sıcak, aferin bana. bunu icat edene ve yönlendirene buradan mahsus selam ediyor, önsözümü bitiriyorum.

En Sevdiğim 10 Yer, fotoğraflı, belgeli, ilmuhaberli

yolumdurbu-large1.) hayali denizlerimi göğün eteklerine dayadığım, istediğim gibi uçacağım, kaçacağım yer: kimilerine göre neverland’dir ismi, bana göre isimle kısıtlamaya bile gerek yok. orası, yok zannedilen ama kafamda capcanlı yaşayan bir yerdir. 

dscn2507-large2.) somutlaştırmam gerekirse, rastgele seçiyorum elbette, iki numaralı yerim köyümüzdeki balkonumuz. buradaki sessizlikte çay içip kitap okumak özlediğim bir zevk.  

dscn2530-large3.) üç yanı denizlerle çevrili güzel yurdumu çevreleyen sahil şeridinin herhangi bir yeri, insansız, kumul, yine kitaplı, yine çaylı. 

dscn0195-medium4.) yeşil olması bahane, yeşilinden çok Yeşim’ine vurulduğum şehir, Bursa. günün birinde İstanbul’u terk edersem gideceğim tek yerdir. çayım, kitabım, daktilom ve ben. 

dscn9546-large5.) kendine “ara” verip “başkası” olmaya en yakın olduğun yerdir sinema ya da tiyatro. ( yusuf atılgan sinemadaki insanlarla ilgili çok güzel şeyler yazmış, onun üstüne yazamam ki) zamanda yolculuk makinesinden daha kıymetli bir icat. 

kolajci6.) eminönü-çayırbaşı-kadıköy seferini yapan motorların üst katı. yaz kış. dalgalı günlerde lunaparkta gibi sallanmak. sallanırken kitap okumaya çalışmak. ohh miss. 

dscn9537-large7.) basketbol sahasında, futbol sahasında, parkta, markette, bir kardeş peşinden koşmanın tadı da bambaşka.  onun top bile sektiremezken çok iyi bir basketbolcu olduğunu gün gün takip etmek, kucağında kitapla bağdaş kurmuşken yere, abla bak, bu sefer kesin basket olacak diyen bir tatlı sese kafayı kaldırmak, kardeşli anların en güzelidir herhalde. 

mfo-xxx-32-large8.) dünyada tek sen varmışsın gibi şarkı söyleyebildiğin yer, neresiyse işte, konser salonu, banyo ya da tarla. “bir şarkı var aklımda, söylemesi ayıp” derken, o aklındaki ayıp şarkıyı söylediğin yer, işte orası her neresi ise, orayı da listeme katabilirim.

sanatfelan-017-large9.) kitaplar, kitapçılar, kitaplıklar, kitaplarım, kitapçılarım, kitaplığım. bunu ayrı bir madde olarak yazmama gerek yoktu aslında, çay ve kitap ben neredeysem oradadırlar. ders kitabı, yabancı dil kitabı, okul, sınıf, öğretmen ve öğrenci kendimden ayırmadığım koca bir organizmadır. hayatıma giren kitapları, öğretmenleri, öğrencileri seviyorum. 

d-043-large1

10.) caanım listeyi arabeskçe bitirmek de varmış kaderde, sağlık olsun. diyeceğim o ki, nereye gidersem gideyim, ben hep benimleyim, bendekiler de benimle, haliyle, anam babam kardaşım eşim dostum yandaşım, yani hayatıma giren kim varsa, nerelere gitmişsem, neler depolamışsam, neler okumuşsam, yazmışsam, neleri unutmamışsam, neleri unutmuş numarası yapmışsam, hepsi her yerde benimle.

not: bu arada bütün fotoğrafları ben çekmişim. bi de mimlemem gerekirse şayet canlarım velespitsever, serefraz ve  ruzigârı kurban seçiyorum.

mimus” üzerine 7 yorum

  1. öğreneceksin yavaş yavaş. zaman sadece birazcık zaman. hem mimcilerin hepsini yazmana gerek yoktu. sadece beni yazman yeterdi :P

  2. Bu mim iyi ki yollanmış ve iyi ki dağılmış. Kimi okusam içim açılıyor. İnsanların sevdikleri ve mutlu oldukları yerleri görmekten midir bu iç açılması ne dersin :)

  3. sevgili R@, fikir annesini yad etmeden geçmeyeyim dedim, mim olayına yeni bir adet getireceğim belki de =Pp

    aydan atlayan kedi: teşekkür ediyorum =) ben senin listeni okurken tıpkı R@ gibi düşünmüştüm, olmak istediğim yerleri bir bir yaşmıştın =) bana kalan ne varsa işte, yazmaya çalıştım =)
    bu iç açılmasının sebebi, en azından 10 kere şükretmemize sebep oldu bu yazı, iyi ki deniz var, iyi ki şarkılar var, iyi ki sevmek var dedik, gerisi vz geldi wallaha =) tekrar teşekkür ederim sana ve r@ beye =)

Bir Cevap Yazın

