klişelerüstü bir ifade vardır, yasak olan şeylerin lezzeti ile ilgili. yazmaya değmez bu yüzden. bizler, ki bizler diye başlayan cümleler bile bayatlıktan küflenmişliğe doğru hızla ilerliyor, yine de burada kendime torpil yapabilirim, bizler, yasaklarla çevrelenmiş, çocuk psikolojisi denen safsata icat edilmeden önce büyümüş olanlar yani, iyi biliriz, biliriz de anlatamayız.

sesi olur muymuş, olurmuş. sabah kalkarmış kız, bütün okul uyurken. yasakların kaynağına doğru ilerlermiş elinde bir kasetle. kapıyı açarmış, kilitli değilmiş, ne şans! sonra o koltuğa otururmuş, gözlerini kapatıp bir tur dönermiş, sonra kaseti teybe koyarmış, yine gözlerini kapatıp dinlermiş şarkısını. şarkıda aşk meşk dermiş kadın, onları duymazdan gelirmiş, adam terkedecek yaşta değilmiş, adamı elinde tutacak yaşta hiç değilmiş, hem adam elde nasıl tutulur, hatta adam elde tutulur mu bunu bile bilmezmiş hala, -adam denen şey bir bardak suya bir kaşık pril döktükten sonra mandalın dibini daldırıp üfleyerek yaptığımız renkli ve dayanıksız balonlarmış aslında ve dokunmaya kalktığımızda patlıyormuş, meğer o renkli bir hayal olarak kalmalıymış, haklarında ancak bu kadar bilgisi varmış kızın- şarkısını, kalbinin sesini dinle olarak çevirirmiş kendi diline.

aslında kalbin  insanlara böyle şeyler demediğini çok iyi bilirmiş, bunu diyen ancak beyin olabilirmiş, ancak bir kuşbeyinli müdirehanımın odasında sabah 6da şarkı dinlermiş. neyseki yakalanmamış hiç, yoksa fena olurmuş.

velhasıl, bunları yazan kişi bir zamanlar kalbinin sesi sandığı şeyi dinlemiş,  yıllar sonra bunu gülümseyerek anmış ve o küçük kızı ne kadar özlediğini hatırlamış.

sesin gerçek sahibi kim?” üzerine 9 yorum

  1. biz eskiden , eskiden su içerdik testiden. ve eskiden bütün buralar dutluktu hep. lisın to yor hart. evet. fevk-alâde.

  2. okulda bardaklar demirdi ve demirimsi, paslı bir tat alırdık sudan. hem ona musluk suyu koyunca, sanki buzdolabından doldurmuşuz gibi buharlanırdı etrafı ve gerçekten de soğuk olurdu. hem orası çamlıcaydı, oralarda da iğne yapraklı ağaçlar yaşardı, yazın yeşil, kışın yeşildi =)

    fevkalade.evet.

  3. bu müdire bizim müdire sanırım : ) sonra o bardaklar dibi görünmeyen sürahiler, hayatımda hiç görmedğim kadar kalın ama o kalabalıkta ve haftasonu müjdesi olması hasebiyle güzel gelen börekler ilk kez yemeğe başladığım ve sever olduğum salçalı yoğurtlu ıspanaklar.. o zamanlar o ıspanağı zorla yerken yıllar sonra tanışılan ve sevilen insanlarla en gülümsenebilecek yemek malzemesi oalabileceğini düşünemezdim bile… çocuktuk ama güzeldik.. şimdi özlettin bana güzelliğimi aşkolsun sana.. yemekhanenin kokusunu özlersen üsküdar mihrimah caminin arka tarafında ki yemekçilerin önüünden sabahınn erken saatlerinde bir geç : )

  4. =)) evet zübeydecim, o müdirehanımın odasında roxette dinlemiş biri duruyor karşında =)) bundan böyle bana daha çok saygı duyacaksın yani =P

    ya, cuma günü çıkan patatesli böreğin üstüne börek yemedim ben ne diyosun =) ayranı da iyiydi, kaymaksızdı =))
    yemekhanenin kokusunu değil de, ekmek arasına koyduğumuz ülker hobileri özlüyorum daha çok =)

    haa, bi de zübeydecim, hani bizim evdekalmışkızkuruları dediğimiz hocaların en yaşlısı o zamanlar 26 yaşında falandı ha =))

    haa, bi de M.Küçük denen hocayı asla affetmeyeceğim, çocuk psikolojisini geç, insanlıktan haberi yoktu. Allah ıslah etsin kendisini =)

  5. bak şimdi bunu fena söyledin artık elpençe divan durumuna geçeceğiz :)…. ayrana gelince kaymaksızdı doğru su oranı 100ün üzerindeydi .. kızkurusu mevzusundada müdire hanım en yaşlılarıydı müdire olmasından dolayı mı acaba 26 nın üzerindeydi sanırım benim şu anki yaşımdaydı ve benim gözümde ümitsiz vakkaydı ama hatun ondan bir iki yıl sonra evlenip çoluk çocuğa karıştı : ) sonraaaa m.küçük hoca da sana netti bilmem ama ben yıllar sonra tekrar öğrencisi oldum iyi bir anneydi : ) sen de cahilliğine ver…

  6. cahillerdi =) ama aynı zamanda konumları: Hocalıktı =)

    ayranı yine de severim, beyaz peynirleri de iyiydi, margarinli reçelli kahvaltılarını da özlemişim ben. ya ben çocuk olmayalı epey zaman geçmiş yaa.

  7. ne tevafukturki :)

    bende çocuktum bende çok severdim bu şarkıyı
    bende ilk defa okulda dinlemiştim ama yatılı diildi
    bizim içinde kız kurusu hocalar hep gençti :)

    sanırım yaşlar ,hayatlar farklı olsada aynı olan ve herkesin yaşadıgı bişeyler var demekki :)

    ayrıca belirtmeden edemiycem yazılarınızı çok çok büyük zevkle dura dura diilde sanki acelem varmış gibi okuyorum çokda mutlu oluyorum :)

  8. şimdiki hocalarım çok çok daha iyi tabiki :)

    ayrıca eski hocalarım bi işe yaramadıkları için özel hayatları dikkatimizi çok çekerdi,şimdiki hocanın kendisini takip etmekten öyle bişeye bakmaya vaktim olmuyo :)
    ama kızkurusu kavramım degiştigi için öyle bişey söz konusu bile diil tabiki :)

Bir Yanıt Bırakın

