“…Yanından geçen kadına döndü:

Merhaba, dedi. Der demez pişman oldu. Kadın durmuş ona bakıyordu. Sol elini cebinden çıkarıp kulağını kaşıdı. Kadın,

Sizi tanımıyorum, dedi.

Buna verilecek karşılık belliydi: ‘Öyleyse tanışalım’,deyip kadının koluna girmesi, ‘Ne soğuk. Sıcak bir yere gidip bir şeyler içsek, demesi gerekiyordu. Kolaylıklardı bunlar. Kadın bunları bekliyordu ondan. Oysa,

Ben de, dedi. Yürüdü…”

Yusuf Atılgan {Aylak Adam’dan}

not: böyle temalı bir film seyredilmez, böyle anafikirli bir  kitap okunmaz, böyle felsefesi olan bir adam fazla yaşamaz.

not2: başlığın devamı= ben böylesi durumların alerjisi olmuşum.

fotoğrafın kaynağı

ben böylesi durumların” üzerine 14 yorum

  1. böyle temalı bir blog okunur ama. gene olsa gene okurum.

    aylak adamı da hemen asmayalım rica ederim. belki birine benzetmiştir. olamaz mı? ya da bir adres soracaktır ne bileyim. yargısız infaz yapmayalım. çimlere basmayalım. türk musikisini sevelim.

  2. kitap derken aylak adamı kastetmemiştim=)
    demem o ki, erkek milleti yanından geçen mutluluk tramvayının arkasına tutunmaya üşendikçe, çekindikçe… işte her ne yapıyorsa yani bu artık sıkıcı olmaya başladı, yazıktır günahtır, o kadının koluna girmeyen tüm erkek felsefesine laf attım, yoksaaa C. bir numaradır =) aylak adam benim gözümde yavaş yavaş bozkırkurdu harry haller’a yaklaşmaktadır =)

    amman bi karışıklık olmasın =)

  3. oooo, asıl ben bir bozkırkurtçu daha diyeceğim =)
    hesse manyaktır ya, kitap ya da harry değil =) sevdiğim bir abimdir. son zamanlarda onu başka abilerle aldatsam da yerini kimse alamaz.

  4. bak şimdi bir kez daha okuma iştahı geldi desem yalan olmaz bozkırkurdu’nu…kaldı ki izlediğim bir filmi okuduğum bir kitabı tekrar ettirmek çok zordur bana. seyret yoksa blogger yeniden kapanacak deseler çok çok çok çok beğenmediğim bir eserse imkan yok izlemem, okumam bi daha o derece. getrud,demian,siddharttha demeyim o zaman boşuna… hesse abiye kıymamalıydın ama. fena, çok fena!

  5. kıymak derken, romain gary ile aldattım onu, hem romain’e abi falan da demiyorum, kategorisi ayrı=) herman abimdir, abim kalacaktır =P.
    mesela, oğuz amcamdır, poe abimdir, papini amcamdır =) anaaa, sülalemi saymış oldum =))

    iyi kitabın modası geçmez ki, hem o bi kitap değil komple bir ruh hali, o ruh haline girmeyi göze almak ya da almamakla ilgili yeniden okumak =)
    içimizde gezdirdiğimiz kurdun şerefine kaldırıyorum kadehimi.

  6. aaa romain gary’den, benim sevgili pitonumdan nefret eden biri gelmiş =) aman canım bi konuda da ayrılalım dimi. harry haller sevgisi bize yeter de artar =P

    dünyanın küçük olmasını seviyorum işte =)

  7. galiba siz sevmiyorsunuz sayın dikkatsiz. biz sevmeyenlere yuh diyenlerden değiliz =) gelip sevenleri oleylemeniz çok incelikli bir davranış.

    yalnız,

    biz kırlarda, boz bir şekilde yaşayan kurtları sevenleriz, sizin dediğiniz barsaklarda yaşar, çiğ yufka yiyenlerde görülür, karıştırmayalım aman, bizimkisi o değil =)

    imza: harry haller’ı seven

  8. yusuf atılgan ağabeyin aylaklığına ver, takılmış işte kadına… :)
    kalp coğrafyamın bir ufkudur hesse… sidartayı ilk okuduğum için mi desem benim kahramanım diye… oğuz abimi de unutmayalım yaf… hepimizin bir tehlikeli oyunu bir de tutunamayan yanımız vardır di mi…

  9. sen benim akrabam mısın ruzigar,
    ya da küçükken benden koparılmış siyamkardeşim misin =)

    amerikanların dediği gibi: gimme five bro!
    türklerin dediği gibi: çak dostum =)

Bir Yanıt Bırakın

