Elif için

kızları iki sınıfa ayırmak mümkündü eskilerde, şimdi şekilden şekile girebiliyorlar çeşitli yer ve zamanlarda. neyse. -bana ne ayrıca-. işte, o eski zamanlarda ilkokul çağlarındaki kızlar daha çok dansa davet* oynayanlar ve dansa davet oynamayanlar olarak ikiye ayrılırlardı. oynamayanlar da kendi aralarında ikiye ayrılırlardı: kendi isteğiyle oynamayanlar, bir de oynamasına izin verilmeyenler. oynayan kızlar da ikiye ayrılırdı: ilk teklifi kabul eden ümitsizler ve sonuna kadar beğendiği erkeği bekleyen ve onun teklifini kabul edenler. hangisinin kârda olduğu hiç belli olmazdı. bu iş tam bir kumardı. kimseye güvenilemezdi. en yakın arkadaşın seni satabilirdi. eskiden de düzen böyleydi, hey gidi.

bu oyunda erkeğin reddedilmesi de öyle sıradan bir HAYIR’la bitmezdi. Kız, ayağını topuğunun üzerinde bir iki kez sağa sola döndürerek kaldırırdı ve dönem dönem değişen slogan cümlelerle reddederdi, ayağımın altı otuz altı… gibi. (fotoğraftaki canlandırmadaki yüz ifadesi ve ayak hareketi aslının aynıdır)

bunları neden mi yazdım. artık ayağımızın altı 36 değil demek için. reddetmeler ve reddedilmeler sırta inen yumruk kadar hafif değil demek için. iş, oyun bittiğinde ikinci oyunda daha stratejik olmaya karar veren çocukların işi gibi kolay değil artık demek için. ayaklarımız da, kafalarımız da çok büyüdü demek için. artık çocuk değiliz, diyen hasanhüseyin abimi kucaklıyorum, susarak da bir şeyler söyleyebilmek için büyümek lazım ya ona göre, bunca karalıyorum, yazıyorum çiziyorum, yok abi, ayağımın altı otuz altı değil artık, ben büyüsem de susamıyorum.

dansa davet oyununda reddedilenler, reddettikleri için pişman olanlara gelsin bu şarkı:

* bilmeyenler için anlatayım, erkekler ve kızlar eşit sayılarda karşılıklı dizilirler ve erkekler kızları dansa davet ederler sırayla, kızlar kabul eder ya da etmezdi, hemen kabul etmemek büyük riskti, zira sonunda tek kaldığında oyunu kaybeden erkek arkadaşla beraber sırtına yumruk yiyeceğin uzun bir koridordan geçmek zorunda kalabilirdin.

dansa davet etme beni/ döverim seni” üzerine 4 yorum

  1. ah aysunanımcım,
    bi kız tanıyorum, bi hikayesini biliyorum,
    şimdi bu kız bi gün bi dansa davet esnasında – ki oyun değilmiş ve gerçekten dans ediliyormuş konfetiler, romantik müzikler ve cicili bicili kıyafetlerden müteşekkil mutlu bir fotoğraf karesinde- binbirtürlü reveranslarla gelen tüm oğlanları reddetmiş, burun kıvırarak. meğer bu kızın gözü varmış oğlanlardan birinde ve o gelsin, o davet etsin istiyormuş. ama o oğlan da kimseyi davet etmemiş.
    dansın sonunda oğlan kıza, “sen de hiç dansetmedin” demiş,
    kız, “sen davet etse idin olabilirdi” demiş
    oğlan,”herkesi reddettin, bi de ben sormiiim dedim” demiş.
    o kız benmişim.
    masal da burda bitmiş.

  2. ah velespitılım, zaman değişmemiş aslında, zaman hep aynı imiş, bunu gördüm yorumunda. reddedilme korkusuyla dans fırsatını kaçıran miniksonercikgiller büyüdüler, serpildiler ve serptiler kızları dans pistlerine, sereserpe, yer ile yeksan, yapyalnız. ( Tanrım bu ben miyim, bu şairane, ibrahimerkalımtırak =)

    sana konteynagörl masalları anlatmak isterdim bu hususta, ya mürekkebim az geldi, ya deşifrelerim bana çok geldi, ikisinden biri işte, bi gün anlatırım =)

  3. Hasar tespit komisyonu başkanı sayın yollargezer hanfendiye,komisyon üyesi olarak “niye kanatıyorsun da” diyorum.Eskiden beri “onlar” oyunlarda mızıkçılardı ve hep bu böyle sürüp giderdi.

    Bir iki yazı öncesi G.Karaböcek ekledin idin, dinleyelim bir bardak su niyetine.

  4. ben bu oyunu çok sevmiştim çocukken.
    mahallemiz kızına yan bakmak ayıp sayılırken,
    sağolsun abilerimizden ablalarımızdan bize tevarüs etmiş bu oyunla
    açıktan gösteremediğimiz hislerimize by-pass yapmış oluyorduk.

    Oyundan sonra refresh olup yepyeni ayaklarla bambaşka dünyaları çiğniyorduk. O da beni seviyorrrrr!! Heyyooooooooooooo!!!

Bir Yanıt Bırakın

