teyzem.jpg

“…eğer evren devamlı bir olağanüstü keşifler olanağı ise,

eğer hayat durmayan bir mucize ise,

eğer aşk, garazsız ve karşılıksız aşk insana yakışan tek uğraş ise:

‘kayıtsızlık ve unutkanlık’, ruha ve Tanrı’ya karşı işlenmiş ödenmez bir suçtur…”

Giovanni Papini { GoG’dan}

Ödenmez suçlarımın pamuk dokulu iç yüzeyi sırtımı sardığından beri başımı yukarı kaldıramıyorum. Evet, unutuyorum her şeyi: Yazabildiğimi ve okuyabildiğimi, yazdıklarımı ve okuduklarımı. Bana ne, diyorum kendime ve soranlara da Sana ne diyorum. Mucize, hayat bir mucize mi sahi? Kurtulacak mıyım bu divanın altından. Yayları kafatasımı delmek üzere, acıtıyor. Divanın üzerinde hoplayanlara kızmıyorum da. Saklanan benim, görünmeyen benim, bunlara izin veren benim yine.

Bir el uzanıp çekiverse beni, sonra soğuk bir gazoz ısmarlasa. Bir serin akşamüstü için divanın altından çıkmaya değer, öyle değil mi?

Papini’den Divanın Altındakine” üzerine 11 yorum

  1. bir el sizi çekiverse ,sonra soğuk bir gazoz ısmarlasa…
    ilk ders;
    yuttuğunuz baloncukları saymak olsa…her baloncukla size unuttuklarınızı hatırlatsa…yuttukça direnciniz atsa…ve son yudumu kamıştan çekrken yüksek sesle höpürdetseniz ve de güç sizde olsa!!
    :)

  2. Betaliza:

    Aslında gazoz pek sağlıklı bir seçim değil. Biz biz olalım, neskuvikli soğuk sütten şaşmayalım. Asıl güç sütte : )

    ayrıca

    ( : ~~sevgili Ayronikılgörl ve Eyyûbîye gitsin bu mesajım~~ : )

  3. nedir bu papini tutturmuş gidiyorsun. ismi de bişiye benzese. cezmi ersöz takıl biraz da. sezmi değil cezmi. ersöz!

  4. Ya aylardır Papini’den yazmamıştım.

    Sen de taktın buna haa.

    Bişiye benziyor efendim, senin de bayıldığını biliyorum ayrıyetten : P

    O Sezmi dediğin İtalyan deil diğğ mii : P

  5. hıh, papini auta giden topları toplasın. sevmiyorum ablacım bu herifi. elektiriğimiz neyin uyuşmadı işte. bak cezmi dersen o ayrı, tuna dersen bambaşka. ama ben hep derim, orhan altan tam süper bir numara. ondan sonra tam süper iki numara var ahmet pamuk.

    üf ben de başka isim bilmiyorum, bunları papağan gibi tekrarlıyorum. sil sil bu yorumu sil. baştan yazıcam ben :)

  6. Faruum canımkardeşim : )
    Senin hatrın için bir daha Papini’den yazmam tamam : )
    Ama o dediğin pamuk, tiftik, elyaf, polyesterlerden de almam buraya : )

    Yorumu da silmem, hatırası var : P

  7. Aysun bu unutma hali nerden yapıştı bize ki yaşlanıyomuyuz bide ben divanın üstünde zıplayanlara çok kzıyorum kafam kaldırmıyo yaşlı kadınalr öyleolur ya bana biraz gençlik ver hem sen nerdesin gidyorum demişn bi de leylalık bir durummu zuhur etti başımıza yoksam eyvahlar olsun…;)

  8. Zübeyde : )

    NuriAlçonun da dediği gibi:

    Soğuk bi gazoz içer misin yavrum : P

    Leylalık bize uğramaz.

    Buralardayım.

    Yaşlanmıyoruz, yaşlandık zaten.

  9. Allah seni kahretmesin Aysuuun ben senden moral bekliyom sen ne diyosun ….insan yok canım daha genciz falan der…hem yaşlı kadınlara Nuri Alço bile gazooz içirmez…ıhlamur faaln yokmu …..

    l

  10. Kendi komada olan bir doktor için ameliyathaneden çağırılmak ne anlam ifade ediyorsa senin yorum da bana öyle bi etki etti zübeydecim : )
    Ihlamurda ilaç kolay erir biliyon mu, kalsiyumları almaya başlayalım kemik erimeleri için : P
    Sende moral yoksa bende nerde olsun be güzelim. Ormanda cırcırböcekleri eşliğinde, kucağında leptap bana yorum yazıyorsun. Ben odamdayım, sanırım odamda kalacam…

  11. Değer mi söyle?

    Bu bir şarkı sözü olmanın ötesine geçen bir cümle…

    Her cümlenin ötesinde bir cümle var ve bu zincir böyle uzayıp gidiyor…

    Zincirlerden kurtulmak değil miydi maksat?

    Bir el uzanıp çekiverse beni…

    Bir el…

Bir Cevap Yazın

