kadinerkek.jpg

“…Tilki sustu ve uzun bir süre Küçük Prens’i süzdü.

-Ne olursun evcilleştir beni, dedi…”

Antoine de Saint-Exupery {Küçük Prens’ten}

Biraz vahşi olmayagör bir mağara dibinde kuruyup iskeletleşmeye mahkûm bırakırlar seni. Vahşi bile değilsindir, kendini korumak için giymişsindir o kırçıllı postu. Dişlerini sivriltmişsindir, saldırmak için değil, tek kendini savunmak için.

Sen mağaranın serin duvarına verip sırtını, kapamışken çalılarla giriş yolunu bir çıtırtı duyarsın, çok yabancı bir ses. Kimdir diye bakarsın, bir uzun gölge girer evvela içeri. Belki, elinde bir kement, göze alan biri çıkmıştır en zorunu; seni idare etmeyi. Bakmaz geçmişine, yüzündeki tırmık izlerine. Girer, loşluğa rağmen girer, korkmaz. Elinde bir mavi mum. Dikilir karşına sessiz, fakat çok kararlı.

Bilmezsin bu manzarayı, ne diyeceğini bilemezsin. O tilki gibi: Evcilleştir beni, dersin sadece. Evcilleştirir o da.

 

 

Evcilleşmek” üzerine 2 yorum

  1. Evcil…

    Aslında eşcil…

    Aşksa bu, ben buna varım, günlerim sığı;
    Gündüze dek kalasın diye sevdim seni geceden
    Eşçilim ben, ben buyum, ne güzel huy bu;
    Bir hız gelsen, hemen olsan, sonra yazlar;
    Bunca yıldan tatmadığım bir tırança balığı;
    Belki gözlerimin kıymığı şu denizler!

    M.Eloğlu

    Korkuyorum…

  2. Sevgili Horozdan Korkan ve bir o kadar da Horoza Yaklaşan Oğlan,

    Eşcil… Aklıma gelmedi değil. Araya bir Metin Amca atardım da sen nasıl olsa yazacaktın.
    Eşcil… Ne güzel huy bu yaa : )

    Korkmuyorum…

Bir Cevap Yazın

