kingqueen.jpg

 

F. N. için

Kavuşmak zaman alır, bir an önce öl sevgilim.

Pencerenin önünden çekil, tüllerin kanatlanması umutlandırmasın seni.

Bir melek ordusu girmedi ki odana, sadece rüzgâr bu…

Ben beklemiyorum artık,

Sen de geçsen iyi olur;

Sen de tıpkı benim gibi buralardan geç.

Bir an önce öl hadi, bu hâl uzun sürecek…

 

A. Ditra Krilenko

Kavuşmak Zaman Alır” üzerine 18 yorum

  1. Ditra Krilenko,

    Geç tanıştığım ama güç olmadığı için şükrettiğim bir söz ustası.. “Kavuşmak zaman alır, bir an önce öl sevgilim.” “Bir an önce öl hadi, bu hâl uzun sürecek…” İnsan birilerinin ölmesini ister mi? Hâl böyle olursa, ister. A.Ditra Krilenko, çok çekmişsin belli ki. Umudu, ölümle yoğuran bir anlayış. Söz bitti, sükut artık kelimelerin sinesinde..

    Y.Gezer, bize bu şahsiyeti tanıttığınız için teşekkür ederim.. Varolun..

    Baki muhabbetlerimle..

  2. Sevgili Hayalistanlı Arkadaşım,

    İnsan birilerinin ölmesini ne zaman ister, kendi de ölmeyi göze aldığı zaman…

    Çeken bir kadın, üstelik Çek bir kadın Ditra!
    Garip Harp şiirinin hikayesini yazıyorum bu aralar, tamamlayınca paylaşırım inş.

    Hayalistanlı, çok teşekkür ediyorum sana, yorumuna…

    Sevgiler

  3. Ölüme, tutkuyla çağrı. Orda yoğunlaşma, sayıklama ve işte eser. Ditra’nın, şairlerin ve diger tutkunların ortak özelliğini netleştiren trajik bir metin bu.

    Başka bir şairden;

    “Yâr içün nar-ı gama yanmaya minnet ederiz
    Yârsız gir deseler cennete nefret ederiz.”

    Yârsız bekleşin uzun süren bir hal olduğunu biliyor Ditra, bunun için birlikte ölümü evetliyor bir kadim efsane gibi…

  4. Hocam hoşgelmişsiniz, hem de iki kere…

    Ben Garip Harp ile tanıdım kendisini.
    Bir gün size anlatacağım hikayesini, inşallah, o zaman seveceksiniz onu, en az benim sevdiğim kadar…

    Teşekkür ediyorum yorum için

  5. ölümle kavuşmak olur mu? insan ölerek sadece Allah’a kavuşur. ikisininde öldükten sonra aynı yere gideceğini kim garanti edebilir? ya HİÇ kavuşamazlarsa? o yüzden en iyisi, yaşıyorken, hayattayken, yani henüz bir şeyler yapabilmek elimizdeyken, sonuna kadar çaba harcamalı kavuşmak için(buna değecekse tabi).bana birazda bencilce geldi bu yazı. “ben öldüm sende öl!” belki karşısındaki yaşamak istiyor dimi? beni aydınlat yollardagezer, please!!

  6. bencillik değil sayın ince/m/elli, asla değil.
    bu soruyu Ditra’ya sormalısın aslında, cevabı ben bilmem :)

    Ölmek birçok eyleme karşılık gelebilir derin düşünürsek…
    bi de ben öldüm sen de öl, mesajı yok burada, gel ölelim, nasıl olsa kavuşamayacaz diyo sanki :)

  7. Çok hoş bir blog.
    Yanlız temanızı değiştrirseniz harika olur.
    Yanlış anlamayın niyetim akıl vermek değil.Sadece sizin gibi güzel bir yazarın fikirlerinin daha fazla okunmasını istediğimden daha değişik bir temayla iş yapmanızı istedim.

  8. Mimar Sami:)
    Adam değil kadın,
    Ayrıca teyzemiz intihar edelim demiyor, kavuşmaktan ümidimizi keselim diyor:)

    “…Bana kısmet değil dizinde yatmak, dizinde yatıp da yüzüne bakmak…”

    Bu türküdekinden farklı bişey demiyor teyze, inan…

    Ben daha güzelini yazarım ha, teşekkür ediyorum, çok çok teşekkür ediyorum.

    İnan ki intihar söz konusu değil, teslim olma hali var burada, kadere teslim, savaşmayı bırakma hali : )

  9. Aysun Hanım,

    Gerçekten, siz Ditra’dan daha güzelini yazabilecek kapasitedesiniz : D. Neden böyle yollara tevessül ediyorsunuz sahi?!!. Kendi yazılarınız ve birikiminiz, başkalarına ihtiyaç duymayacağınız intibaını uyandırmıştı bende nedense.. Büyük bir sükût-u hayalê uğradım.. Anlatamam : ).

    Ditra’ya da (yaşıyorsa) hayırlı bir ömür dilerim..

  10. yap tabii alıntılarını abla.. Ditra’ya Allah uzun ömürler versin canım. Kalemi zeval görmesin, niye kızıyorsun ki!! : )

    Senin dostun, bizim de dostumuz, senin sevdiğin edebiyatçı, bizim de sevdiğimiz edebiyatçıdır :P

  11. Krilenko ve Ölüm…

    Bunlar bana yabancı değil, ikisini de tanıyorum az çok, hatta korktuğum horoz da tanıyor da diyebilirim. Geçenlerde erken öttüğü için az kalsın bir daha anlamamak üzre anlayacaktı.

    Doğru, bu hal uzun sürecek…

  12. Sevgili Horozdan Korkan Oğlan ve Hayalistan,

    Ben sizleri tanıyorum, sizler de beni, Ditrayı, horozun ibiğine yüklenmiş acıyı, her bi şeyi tanıyorsunuz… Maşallah bize…

  13. Ditra Krilenko’ya açık mektup, kapalı tasnif..

    Sevgili Krilenko,

    Seninle tanışmamızın üzerinden neredeyse 50 gün geçti. Seneler ay, aylar gün, günler saat, saatler saniye ilh. oldu derler ya, işte ne çabuk geçmiş 50 gün. Anlayamadım. Senin gibi önemli bir şahsiyeti -gıyaben- tanıdığıma ve eserlerinin -henüz göremesem de- olduğunu öğrendiğime ne kadar sevinsem azdır. Burada insem, iyi olur, şoför bey! Sevgili Ditra, yol bitti. Şoför kapıyı açtı, yolcu -yani ben- gitti… Dünya da böyle, gelen biraz durur, ömrün uzun kısalığına göre, bir durakta iner. Krilenko, varlığını bilmek güzel.. Allah hayırlı ve uzun ömürler versin.. Diliyorum, bu yazdıklarımı bir tercüman vasıtasıyla okuma fırsatını bulursun.

    Zatına hoşça bak. TR’den okurun Hüso.”

    Yollardagezer, bir Krilenko hayranı bana bu mektubu verdi. İnan bana zor deşifre ettim. Kargacık, burgacık bir yazı ve üstüne üstlük 7’ye katlanmış bir teksir kağıdı. Ayrıca, kağıt zannederim bir haftadır pantolonun arka cebinde muhafaza edilmiş. Gerisini sen düşün. Ama ben, bu görevi, mektubu Krilenkoya ulaştırmak için aracılık etme görevini kendime namus borcu saydım ve buraya yazdım. Hüso ve onun gibilerin içindeki edebiyat aşkı sönmesin diye… Diye diye…

    Selamlar…

Bir Cevap Yazın

