992950162_m.gif

Annem,hapşırırken ağzımı kapamayı öğretti bana,mikrobumu kendime saklamamı. İçimde bir kötülük varsa, ondan kurtulana kadar, onu iyileştirene kadar kimseyle paylaşmamamı söyledi.

Bendeki kötülüğü karşımdakine aktarırsam iyi olamam ki, ona yüklediğim kötülükten de nasibimi alır ve daha da kötü olurum.

Kötülüğüm geçene kadar susuyorum artık, iyi oluncaya kadar suskun. Annemin istediği cici kız oluyorum sonunda, en sonunda…

Annesinin Kızı” üzerine 13 yorum

  1. merhaba, metafor bir yana, siz hapşırırken ağızınızı yine örtün ama, bütünüyle kapalı tutmayın ki, o büyük basınç bir şekilde dışarı çıkabilsin. Aksi halde, maazallah damarlarınız çatlayabilir.

  2. cicilik, pek cici bir kelime…

    aslolan kötülük değil, iyilik elbet…

    susarak geçmez kötülük, aksine iyiliği saklamayarak, açığa çıkarıp onun karşısına çıkararak geçer…

    bu da geçer ya Hu…

  3. çok kuvvetli hapşırır bazı insanlar. beklenmedik boyutta yüksek sesle ve vücutları gayet sarsılarak hapşırırlar* böyleleri için canları bedenlerine çok sıkı sarılmış derler. bir paşa büyüğümüz “uzun ömürlü adam, gerçek asker veya gerçekten seven sadık adam* dediğin şöyle hapşırdı mı evin kapılarını çarpar nefesi” derdi bana.
    ……………………
    tutulmaya çalışıldığında felç olma ya da ölüm riskini de beraberinde getiren, bu yüzden ne kadar sesli olursa olsun tutulmaması gereken şey……….
    …………….

  4. romalılar (yanılmıyorsam) zamanında hapşırma anında ruhun vücudu terk ettiğine inanılırmış. işte bu yüzden biri hapşırdığı zaman çok yaşa denir.
    …………………..
    isviçreli bilim adamlarının yaptığı bir araştırmaya göre insanın ağzından saatte 60-70 km hızında tükrükler çıkmsına sebep olan eylem.
    ………………..

  5. yapılırken asla hapşu demek zorunda olunmayan eğlemdir. bazıları hapşu sesini çıkarmak için kasarlar hoş olmaz.
    ……………………
    hapşırma esnasında kalp durup yeniden çalışmaya başladığı için kimilerince bir çeşit ölüm ve yeniden diriliş olarak tanımlanır.o yüzden hapşıranlara ‘çok yaşa’ denilir
    ……………..

  6. insan kötüdür demek, kötülüğünü kamufle edemeyip herkesin içindeki kötülükleri gören kişinin lafıdır. insan kötü değildir, en fazla fenerbahçelidir : ) bu da fena bişi sayılmaz senin dediğinin yanında.

    yaz bi kenara diyeceğim de kimin söylediğini hatırlayamadım, kişi kişinin aynasıdır. sen insana bakınca kötülük görüyorsan bu senin dizginleyemedin öfkenden dolayıdır. seni bu durumdan ali ural paşa bile kurtaramaz : )

    ablam, insanın içinde kötülük kadar iyilikte vardır. ben buna inanırım. fıtrat üzere insan iyidir fakat hata yapmaya meyillidir. hata yapmak kötü bir şey değildir. hatalı olan da kötü değildir. hadi bakalım…

  7. Kötülüğü kamufle etmek, kendini iyiliğe yöneltmek, kul hakkına girmemek, dikkatli yaşamak insanın görevidir zaten Faruk, ama normal insanlar katilleşebiliyor birden, sinirlendiğin zamanları düşün bi, bir şey kırmadın mı hiç, bardak, cam, olmadı kalp, bir kalp de mi kırmadın.

    kötü tanımını yapmak gerek bir de, bu gerekli asıl:

    sen hatalı olan kötü değildir diyorsun, bu doğru, mükemmellik iyidir de demiyorum ben.

    iyilik kötülüğünü sakladığında ortaya çıkan bişeydir diyorum.

    insan iyi midir faruk, arkanı kaç kişiye dönebiliyorsun sen??

  8. baştan anlaşalım abla. ben insanın görevinin yeryüzünde iyilik yapmak olduğunu düşünmüyorum. temel de zaten sıkça belirtilen bir husus var, hata yapın ve hatanızdan dönün. daha öncesinde benim için asıl görev, kişinin zaten kendinde var olan “iyi olmaklık”ını koruyabilmesi. biz baştan kötü olsaydık nefis ve şeytan denen kavramlar sanırım olmazdı. insan iyidir, hataya düşürmek için fırsat kollayan ve isimlerine nefis, şeytan denen zararlı atıklar vardır. bir adım ötesi, kötü insan da elbette vardır. fakat insan kötüdür gibi genelleme sana, bana ve bize iftiradır. Allah saklasın.

    mükemmelliği arzulamak şirktir diyorum ben. mükemmel olan vardır ve birdir diye de ekliyorum ardı sıra…

    ben sinirlendiğim zaman kalp kırmışımdır ama canım tatlıdır benim bir şeylere vuramam, elim acır diye korkarım o zaman bile : )

    insan iyidir. genel itibari ile. kötüleri de mevcuttur ama genel olarak iyidir insan. nereden ve nasıl yaklaştığına bağlı. her insanın bir damarı vardır amiyane tabirle, ordan yaklaşmadığın müddetçe sorun yok. misal bush’un petrolüne dokunma, canını ye : ) öyle yani. kötü insanların varlığı bütün insanları karalayacak şekilde bir genel kabule götürmesin seni diyorum.

    arkamı kaç kişiye dönebiliyorum, saymadım. fakat sandığın kadar az değil. genel bir tanım yapmak gerekirse kabaca “telefon edip akşam çay içelim muhabbet edelim” diyebildiğim herkese güvenirim. daha da ötesi, bi kaç gün görüşmeyince “dostum özledim lan seni” diyebilen arkadaşlarım da vardır. onlarda az değildir : ) velhasıl çevrem çapımdan geniştir : p

  9. Faruk, sanıyor musun ki senden farklı düşünüyorum, sanıyor musun ki kimselere arkamı dönmüyorum…

    İyi sanıyorum, arkamı dönüyorum ve ağzımdan şu sözcükler çıkıyor yere düşerken:

    “Sen de mi Brütüs : )”

    …Güzel yazdın ama beni de anla…

    Çevresi çapından geniş adama selam olsun!

    İyi olabilene selam olsun!

Bir Cevap Yazın

