lantern.jpg

dişini göstermesi kolay aynaya bakarken, sen gör evvela bir sibirya kurdu

kapı önündeki köre farkettirdin mi kendini, camdaki provalar boşuna!

ki bir bekçi değildir o, sadece bir misafir, geldi, gidecek

fakat nedir bu saldığı, henüz kuşandığın kılıcını düşüren

demirleri eriten, lehimleyip yapıştırsan da lapa lapa dökülen

aynaya bakarken şimdikinden biraz daha güçlü, biraz, az

aklındaki kurtlar dişlerini yutuyor, bu karşındaki capcanlı

geçtin yanından, değdin karasına, duydu mu ki, duymadı

belki de bu bir harp taktiğidir garip ve denenmemiş

bu yüzden tarihe geçmeyecek, önemsiz bir düello

aynaya bakarken dişini göstermek kolay, hele bir de gör sibirya kurdunu

birden dua ederken bulursun kendini mavi bir duvara dayanıp:

Tanrım uyandır beni! Tanrım uyandır beni! Tanrım uyandır beni!

A. Ditra Krilenko

Garip Harp” üzerine 14 yorum

  1. A. ditra Krilenko’nun şiirlerini çok severim… çekti bu şair di mi… pek şiir çevirisi yok.. ama dikkate şayan…
    takip edeceğim bu şairi…iyi ki varsınız…

  2. Çek’ti bu teyze, çok çekti…

    Senfoni, biliyor musun çok zor bulunuyor bu teyzenin şiirleri. Çekçe bilen kaç kişi var şu Türkiye’de, bir tane tanıyorum sadece, ben de o kişiden öğrenmeye çalışıyorum az buçuk…Fakat çeviri yapacak duruma gelmem imkansız…

    Ziyaretin beni çok memnun etti Senfoni, zaman zaman alıntı yapacam bu teyzeden…

  3. merhabalar efendim,
    yeni mekanınızla hoş geldiniz.
    yollardaki seyr ve gezintilerinizden sürprizlerle döneceğinizi bekliyorduk.
    gelişiniz hoş ve daim olsun
    bir de yukarıdaki vatandaşı sayenizde okuma şansımız oldu. şiir, resim ve rüya ne kadarda uyumlu ve anlamlı olmuş. teşekkürler…

  4. : )
    Mecazz, siz de hoşgeldiniz. Bu eski bir adresti, ADG sağolsun benim için almıştı : ) Sonra bu gizli bölme gizlilikten çıktı, hayırlısı olsun : )

    A. Ditra’yı beğendiğinize sevindim. Bir ara onun hayatını da paylaşayım sizlerle.
    Çok çekti…

  5. Hem ziyaret hem zorunlu adres değişikliğini bildirmek için geldim. Yukarıdaki telzenin başka şiirleri var mı, bir de hayatı…

  6. Önce kaçak yayın, sonra kaçak yayıncı…

    Nerelerdesin yaa? Kaçak maçak da olsa varlığın varlığımıza armağandı. (çok ilkokulca mı oldu ne :P)

    Gel, kaçak da olsan bu millet seni bağrına basar. Gel, kaçmadan kaç.

    Nasıl olacaksa :))

  7. Aslında O,bizleri yaratarak uyandırmıştır zaten!
    Demek bizler kendimizi öldürdük ki gaflet perdeleri gerisinde,son cümledeki gibi uyandırılmayı diliyoruz,dilemeliyiz.

  8. yollarda gezer hoş geldin:) ben geri kalmışım ya seni takipte yoktun ya bir süre..
    hoşnutluk getirdin:)

  9. ***ADG :) Bu blog senin, aaa, ben bi editörüm sadece :) Kaçak yayın ilanından sonra seni yemediğime şükret, varlığımı iyi hisssedecektin uçan tekme formunda :P

    ***cenkunal: Hşgelmişiz efendim:) Ditranın dayandığı duvar, o duvar yok mu, uyanmasını dileyelim biz de, ve uyanmayı.

    ***Hocam; yolcu burda :)statik yolculardan :P

    ***Şakayık: Siz hoşgeldiniz :) Gelmemiştim aslında da bozuntuya vermeyeyim dedim :) Ah ADG :) NAptın ya :)

  10. Horozdan korkan horoz gibi olsun : )
    Krilenko’nun bu şiiri yazma hikayesini biliyorum. Hangi şartlar altında ve kime ve nasıl…

    …Bir yazı girmeliyim bu şiir ile ilgili…

  11. Hikaye yazılıyor H.K.O.
    Sanırım bu hikaye blogda yayınlanmayacak, belki bir romanını yazarım bu teyzenin, etkilendim çünkü..

    Biliyor musun Ditra da kurtlardan korkarmış, Sibirya kurdunun da bir anlamı var bu yüzden, neyse anlatmayayım, okursun inş.

    Horozlar eşiniyor zincirleme… Ne güzel…

Bir Cevap Yazın

